White Coat: Zostanie lekarzem w Harvard Medical School ad

Jej narzeczony i przyszły małżonek udzielił autorowi wielkiego wsparcia podczas czterech lat szkoły medycznej. Często ulegała zmianie emocji, częściowo dlatego, że miała tendencję do utożsamiania się z problemami swoich pacjentów. Autorka dobrze radzi sobie z mężem; łatwo mógłby przejąć książkę, ale tak nie jest. Rothman opisuje szkołę medyczną jako trudny grind, którym jest. Często nie lubiła długich godzin, częstych nocy dyżurów, długich weekendów na dyżur, gwałtownie zmieniających się obrotów i nieznajomości nowych stron. Sprzeciwia się prawie stałej ocenie i wydaje się, że szczególnie nie lubiła częstych pytań, szczególnie przed kolegami z klasy. W Harwardzkiej Szkole Medycznej nazwali ten proces szykanowaniem , termin, który uważam za niewłaściwy jako opis starożytnej sztuki nauczania poprzez zadawanie pytań. W przeważającej części jednak Rothman lubił szkołę medyczną i przeszedł ją z relatywnie niewielkim trudem.
Podobała mi się większość tej książki. Rothman pisze dobrze. Ma niezwykłe oko do szczegółów. Nigdy nie omieszkuje opisać swoich pacjentów fizycznie, miejsc, w których je widzi, i swoich uczuć do nich. Kto powinien przeczytać tę książkę. Z pewnością studenci, którzy rozważają naukę w szkole medycznej: chociaż odstraszy to kilku, zrekrutuje ich znacznie więcej. Zawiera również wiele pereł mądrości dla studentów medycyny i członków personelu domu, a to byłby doskonały prezent dla członków wydziału, szczególnie tych, którzy są blisko studentów medycyny.
Robert G. Petersdorf, MD
University of Washington School of Medicine, Seattle, WA 98195

Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów
[hasła pokrewne: idiosynkrazja, nerw bloczkowy, bostonka okres zarażania ]
[podobne: badanie mr, badanie mykologiczne, badanie usg jamy brzusznej ]